Home to www.racegallery.dk
DRCMU 1. afd. Ejstrupholm - 5 Maj 2007
Stor tilslutningen til åbningsløbet i DRCMU Off-Road turnering og især 4WD klassen var der kommet mange nye deltagere i og med et felt med 20 tilmeldte var det løbets største klasse, tæt forfulgt af 2WD klassen.
Martin Hansen, Brian Nielsen,Jørn Henrik Sørensen som dominerede stock klassen sidste var alle rykket op i 4WD klassen, Bo Dissing havde også skiftet sin B4 ud med en Kyosho 4WD, men efter et par træningsrunder fredag aften blev 4WD´eren sat på hylden igen og Bo fandt sin B4 frem igen.
I 2WD klassen var der ikke mange nyheder at finde i pitten, bortset fra der var Dansk løbspremiere på den meget utraditionelle designet X6 med motoren placeret foran bagakslen og cellerne ligger placeret på tværs af chassiset med 4 celler bagerst og 2 celler foran.
I 4WD var brushless systemer at finde i flere biler og jævnt fordelt imellem Novak, Nosram, LRP og M-Tronics, sidstnævnte skiller ud ved ikke at have sensorkabel imellem motor og regulator, M-Tronics regulatoren er noget større end Novak og LRPs og svær at finde plads til i f.eks. i en 4WD´ere og det er ikke muligt at bruge kulmotor på M-tronics regulatoren som man kan på Novak og LRP/Nosram. Torben Nielsen forsøgte sin med M-tronics systemet dog uden større held og valgte at skifte til kulmotor og Novak regulator.
Endelig har Jconcepts BJ4 fået fat i de danske RC folk og 3-4 biler var på banen i Ejstrupholm og Kim Falck har overtaget Falck-Racing som forhandler bilen og dette vil også hjælpe til at få bilen frem i lyset. Ellers var det ret småt med nyheder i pitten. Hvem skal være den første med den nye HotBodies 4WD og Kyoshos 2WD?

Stock
Der var 5 tilmeldte i klassen denne gang, man kunne godt ønske sig nogle flere begyndere i denne klasse.
Fra første heat var det klassens næstyngste deltager - den 8 årig Jesper Rasmussen startede ud i højt tempo og indhentede hele feltet, dette gjorde sig gældende i alle 3 kvalifikationsrunder. Alexander Breiner kunne desværre ikke få teknikken til at virke optimal og sluttede som nr. fire. Nr. to var Eli Lundgaard med sin BJ4, nr. tre Martin Kristensen og yngste deltager Sebastian Sørensen som nr. fem.
Jesper Rasmussen kunne i første A-finale fortsatte den suveræne stil og indhentede hele feltet med en omgang. I anden finale var flere gode kampe imellem Eli og Jesper, Eli fulgte Jesper på første omgang og de ramte hinanden, Jesper væltede rundt og endte bagerste i feltet, Eli kendte åbenbart ikke til sportsmanship og fortsatte sin kørsel og indtog første pladsen, Jesper kæmpede sig igennem feltet og efter et par omgange var helt oppe ved Eli Lundgaard igen, de næste par omgange var der mange positionsskift imellem de to, hvor de skiftede til at have føringen, Jesper slap forbi Eli og trak fra, efterfølgende lavede Eli et par kørerfejl og Jesper kunne kører sejren hjem i Stock klassen.

Resultatet i Stock A-finalen:
1. Jesper Rasmussen
2. Eli Lundgaard
3. Martin Chor Kristensen
4. Alexander Breiner
5. Sebastian Sørensen

2WD
Et meget stærkt felt var til start i 2WD klassen, hvor Lars Alex var på forhånd udråbt som favorit og med hans flotte resultat i X-Ray 1/8 challange tidligere i år var selvtilliden helt i top hos Lars Alex. Også teamkollega Thomas Mikkelsen stillede op, den nye dreng i klassen var Jan Larsen som har klaret sig godt i Super Stock klassen i den forgangne indendørssæson. Dagens overraskelse var Martin Søndergaard som satte et højt tempo fra starten af og sikre sig pole. Et kæmpe pres lå nu på Martins skuldre og presset var måske for stort, for allerede i andet sving i den første A-finale, lavede Martin en stor kørerfejl og hang på den udvendige bande og et par biler slap forbi inden Martin kunne komme videre. Lars Alex kunne kører en sikker sejr hjem i første finale, efterfulgt af Martin Søndergaard som havde kørt sig op anden pladsen og Lennard Jensen på tredje.
I anden finale fortsatte Lars Alex sin flotte kørsel og kunne sikre sig sejren generelt på anden pladsen indtog Lennard Jensen, efterfulgt af Thomas Mikkelsen og sluttede et ½ sekund efter Lennard. I tredje finale havde Lennard Jensen virkelig fart i bilen og i lang tid holdt sig foran Lars Alex, men i et sving hvor Lennard kom for langt ud sneg Lars Alex forbi sig og kunne lave Hattrick i 2WD klassen. Martin Søndergaard kunne ikke holde nerverne i ro og bevare overblikket i finalerne og kunne ikke overfører sin speed fra kvalen til finalerne. Christer Rasmussen fik i tredje finale også mere "Go" i sin B4 og sluttede på tredje pladsen, og der skulle fintælling til at regne resultatet og Christer fik sorteper fordi han startede som nr. seks og p.g.a. pointlighed imellem Martin Søndergaard, Bo Dissing, Thomas Mikkelsen og Christer sluttede han som nr. seks.

2WD A-finale resultat
1. Lars Alex Jensen
2. Lennard Damgaard Jensen
3. Martin Søndergaard
4. Thomas Mikkelsen
5. Bo Dissing MRCA
6. Christer Rasmussen
7. Rene Jespersen
8. Lars Kristensen

B-finalen blev vundet af Jan Larsen.

4WD
Med 20 tilmeldte i 4WD var ingen selvskreven til A-finale, som også byd flere overraskelser, mere om det senere. Kim Nielsen havde i første kval-runde problemer med bilen sluttede langt nede i rækkerne og skulle kørere to stabile runder for at sikre sig en plads i A-finalen. Allan Thyme kunne ikke få teknikken og bilen til at makke ret og havde kun et heat han fuldførte og dette gav en billet til i B-finalen. Blandt overraskelserne var Poul Steen Hansen som kørte sit første løb i 4WD modified og træningen om fredagen havde taget hårdt på reservedelslageret, da Poul Steen prøvede at finde sin egen og bilens grænser og ofte blev disse grænser en del overskredet. Christian Williams blev bedst placeret BJ4 kører og kørte sig til en startplacering som nr. fem i A-finale og Jørn Henrik og Martin Hansen som kæmpede om titlen i Stock klassen sidste år kvalificeret sig også til A-finalen. Palle Hornum og Ulrich Rasmussen kæmpede hele dagen igennem om Pole, Palle sikre sig pole foran Ulrich hvor de skiftevis havde vundet kval runderne.
I første finale var der tæt kamp imellem Palle, Ulrich og Kim, Ulrich lavede en kørerfejl og det gav Kim mulighed for at kører sig op til Palle hvor de længe kæmpede om første pladsen, Palle kunne holde sin Yokomo foran Kim frem til målstregen. Anden finale startede som den første, denne gang var det Kim der var uheldig og det gav lidt luft op til Palle og Ulrich som lagde i front, Ulrich indhentede ganske lidt ind på Palle men ikke nok til at presse ham. Dermed kunne Palle sikre sejren i 4WD. I Tredje finale skulle anden og tredje pladsen fordeles, Palle kom i tumult i starten og det gav frit løb for Ulrich og Kim, senere måtte Palle udgå fordi hans fartregulator var kørt varm og Ulrich havde overtaget føringen og i den lille chikane kom hans bil op to hjul, det udnyttede Kim sig af og strøg forbi Ulrich og sikre sig den samlet anden pladsen.
Finalen var besat af ikke mindre af fem forskellige bilmærker fordelt på en Yokomo, tre Kyosho ZX5, en BJ4, en Losi XXX4 og en Tamiya, dejligt at se et felt med som mange forskellige biler.

4WD A-finale resultat
1. Palle Hornum
2. Kim Nielsen
3. Ulrich Rasmussen
4. Poul Steen Hansen
5. Christian Williams
6. Jørn-henrik Sørensen
7. Martin Hansen

Allan Thyme vandt B-finalen og Hannibal Gregersen vandt C-finalen

Truck
Klassen har ikke mesterskabsstatus længere og fire kører holder fortsat liv i klassen.

Resultatet i Truck klassen:
1. Lars Kristensen
2. Rene Jespersen
3. Peter Stein
4. Christian Williams

Klubben havde forbedret banen meget i forhold til sidste år og havde lyttet til den kritik der havde været fra kørerne. Underlaget var stadig blå og grå tæpper og et par enkelte hop var genbrugt fra sidste år, det oplagte sving efter langsiden var super fedt og det var utroligt at man kan kunne dreje bilen ind uden videre at bremse at bremse inden svinget. "Hade-hoppet" var blevet erstattet af mere blødt men stadigt højt hop og banderne var fastgjort så de ikke ødelagde chassiser og bærearme.
Klubben havde også samlet flere medhjælpere til køkken og tidstagning, så alt forløb uden de store forsinkelser, et enkelt heat skulle køres om. Og endelig fik vi også mulighed for at prøve banen i tørvejr, sol skinnede fra en skyfri himmel hele dagen.
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator