Home to www.racegallery.dk
DHI-Cup 13-01 2008
Søndagens finaler er i gang

Resultater fra "Practice Finals" i Stock klassen
1. Jimmy Maddison
2. Tommy Bergfeldt
3. Dennis Fadtke
4. Florian Ring
5. Marc Assman
6. Meik Niemann
7. Marcus Horn
8. Christoph Thiele
9. Bastian Hening
10. Luke Hubson

Resultater fra "Practice Finals" i Modified klassen
1. Steen Graversen
2. Victor Wilck
3. Marc Rheinhard
4. Teemu Leino
5. Alexander Hagberg
6. Ronald Völker
7. Martin Hudy
8. Jilles Groskamo
9. Andy Moor
10. Juho Levanen

Inden A-finalerne skulle starte ankom den søde Natalie, DHI Pigen 2008

Første A-finale i 19T stock klassen blev en sand gyser lige til den ternede flag, Jimmy Maddison som startede fra anden position fik en rigtigt god start og trak forbi Christoph Theile som lagde sig lige under bagvingen på Maddisons bil. Maddison ramte markering på vej ud på langsiden og Theile overtog første pladsen og Maddison indhentede lidt af det tabte til Theile som lavede samme fejl som Maddison på vej ud på langsiden og Maddison kunne igen overtage føringen.
På sidste omgang ramte Maddison og Theile hinanden, Maddison ventede korrekt på Theile og det gav Dennis Fadtke mulighed for at klemme sig ind imellem Maddison og Theile og derved sikrede Dennis sig anden pladsen for Theile og Maddison vandt det meget tætte ræs.
1 2 Jimmy Maddison 17/ 315.30 18.55 17.85 (10)
2 5 Dennis Fadtke 17/ 315.93 18.58 17.74 (9)
3 1 Christoph Thiele 17/ 316.20 18.60 17.55 (10)
4 3 Bastian Hennig 17/ 317.38 18.67 17.65 (12)
5 8 Meik Niemann 16/ 300.77 18.80 17.92 (11)
6 10 Marc Assmann 16/ 301.48 18.84 17.89 (11)
7 6 Tommy Bergfeldt 16/ 303.66 18.98 17.72 (9)
8 7 Marcus Horn 16/ 305.09 19.07 17.91 (15)
9 4 Florian Ring 16/ 305.44 19.09 17.63 (10)
10 9 Luke Hobson 16/ 317.95 19.87 18.27 (4)

Anden finale blev ikke så dramatisk som den første, Jimmy Maddison fik hurtigt overtaget føringen og skabt et lidt luft ned til forfølgerne imens ramte Christoph Theile og Bastian Hening hinanden og det gav plads til Serpent piloten Tommy Bergfeldt som rykkede op på anden pladsen. Maddison kunne ånde lettet op og erklæres for vinder af DHI-Cup 2008 i 19T stock klassen.
1 2 Jimmy Maddison 17/ 307.72 18.10 17.41 (6)
2 6 Tommy Bergfeldt 17/ 309.23 18.19 17.29 (6)
3 8 Meik Niemann 17/ 312.41 18.38 17.66 (8)
4 3 Bastian Hennig 17/ 312.60 18.39 17.54 (6)
5 1 Christoph Thiele 17/ 313.11 18.42 17.47 (13)
6 4 Florian Ring 17/ 314.42 18.50 17.64 (5)
7 5 Dennis Fadtke 17/ 314.63 18.51 17.67 (9)
8 7 Marcus Horn 16/ 302.20 18.89 17.48 (4)
9 10 Marc Assmann 16/ 308.23 19.26 17.51 (4)
10 9 Luke Hobson 16/ 311.03 19.44 17.92 (7)

I tredje finale beviste Jimmy Maddison at han havde taget turen fra England til Odense for at slæbe den store pokal med hjem og Jimmy fik kort efter starten opbygget et forspring til forfølgerne, hen imod slutning af finalen lavede Maddison en kørefejl og Meik Niemann var tæt nok på til at kunne overtage føringen, Maddison formåede at holde sin første plads foran Meik Niemann og Christoph Theile
1 2 Jimmy Maddison 17/ 307.90 18.11 17.19 (5)
2 8 Meik Niemann 17/ 308.52 18.15 17.47 (9)
3 1 Christoph Thiele 17/ 309.58 18.21 17.39 (7)
4 4 Florian Ring 17/ 310.38 18.26 17.55 (3)
5 3 Bastian Hennig 17/ 312.16 18.36 17.46 (6)
6 6 Tommy Bergfeldt 16/ 301.72 18.86 17.60 (7)
7 5 Dennis Fadtke 16/ 302.12 18.88 17.70 (14)
8 7 Marcus Horn 16/ 303.80 18.99 17.66 (13)
9 10 Marc Assmann 16/ 304.55 19.03 17.89 (14)
10 9 Luke Hobson 16/ 305.01 19.06 18.08 (15)

Samlet resultat efter 3 finaler
1 2 Jimmy Maddison 20 [ 10 10 10 - ] 18.11 0.00 (0)
2 8 Meik Niemann 17 [ 6 8 9 - ] 18.38 0.00 (0)
3 1 Christoph Thiele 16 [ 8 6 8 - ] 18.60 0.00 (0)
4 6 Tommy Bergfeldt 14 [ 4 9 5 - ] 18.86 0.00 (0)
5 3 Bastian Hennig 14 [ 7 7 6 - ] 18.67 0.00 (0)
6 5 Dennis Fadtke 13 [ 9 4 4 - ] 18.51 0.00 (0)
7 4 Florian Ring 12 [ 2 5 7 - ] 18.50 0.00 (0)
8 10 Marc Assmann 7 [ 5 2 2 - ] 19.03 0.00 (0)
9 7 Marcus Horn 6 [ 3 3 3 - ] 18.99 0.00 (0)
10 9 Luke Hobson 2 [ 1 1 1 - ] 19.44 0.00 (0)

Modified klassen
Teemu Leino fik en god start og havde Tamiya piloten Victor Wilck med som en skygge, Leino havde kontrol over tingende og kunne endda sætte hurtigste omgangs tid på 15.74 selvom han blev presset hårdt bagfra af Wilck. Imens havde sidste års DHI-Cup vinder Ronald Völker arbejde sig fra startplacering 10 til en flot tredje plads. Steen Graversen fik en meget dårlig start og blev senere rodet ind i lidt tumult og sluttede på 7.pladsen.
Med 30 sekunder tilbage rollede Wilcks bil rundt og det gav lidt luft til Leino som kunne kører sikkert første pladsen hjem.
1 1 Teemu Leino 19/ 309.05 16.27 15.74 (14)
2 2 Viktor Wilck 19/ 310.15 16.32 15.80 (17)
3 10 Ronald Völker 19/ 314.35 16.54 15.91 (13)
4 8 Juho Levanen 19/ 315.78 16.62 16.05 (18)
5 6 Alexander Hagberg 18/ 300.17 16.68 15.91 (16)
6 9 Marc Rheinard 18/ 300.63 16.70 15.86 (6)
7 3 Steen Graversen 18/ 301.82 16.77 15.95 (18)
8 5 Andy Moore 18/ 302.46 16.80 15.98 (12)
9 7 Martin Hudy 18/ 304.19 16.90 15.91 (16)
10 4 Jilles Groskamp 18/ 306.24 17.01 15.92 (12)

I anden finale runde fik Teemu Leino igen en god start og havde Victor Wilck igen med helt oppe ved bagvingen og lagde et meget hårdt pres på Leino, Steen Graversen kom godt fra start og kunne ikke helt holde tempoet som oppe foran men formåede at holde afstand til Marc Rheinhard.
Leino ramte et par af "tallerkenerne" og bilen stod helt på tværs og Graversen kunne overtage anden pladsen, Wilck havde fået oparbejdet et pænt forspring og kunne kører en sikker sejr hjem i anden runde efterfulgt af Graversen og Rheinhard.
1 2 Viktor Wilck 19/ 308.17 16.22 15.87 (12)
2 3 Steen Graversen 19/ 311.13 16.38 15.87 (11)
3 9 Marc Rheinard 19/ 312.38 16.44 15.90 (7)
4 1 Teemu Leino 19/ 312.70 16.46 15.83 (4)
5 8 Juho Levanen 19/ 316.33 16.65 16.01 (15)
6 4 Jilles Groskamp 18/ 299.32 16.63 15.96 (13)
7 7 Martin Hudy 18/ 300.85 16.71 15.85 (15)
8 6 Alexander Hagberg 18/ 303.05 16.84 15.92 (13)
9 5 Andy Moore 18/ 309.04 17.17 15.99 (10)
10 10 Ronald Völker 1/ 31.22 31.22 31.22 (1)

Leino og Wilck fortsatte det tætte ræs i tredje finale, dette resulteret i at de ramte hinanden og sportsligt korrekt blev der ventet indtil bilerne var på rette kurs, kort efter lavede Leino en kørerfejl og dette gav plads til Alexander Hagberg, Ronald Völker og Steen Graversen. Wilck kunne vinde tredje finale uden videre dramatik foran Hagberg og Völker.
1 2 Viktor Wilck 19/ 310.29 16.33 15.75 (4)
2 6 Alexander Hagberg 19/ 313.01 16.47 15.95 (4)
3 10 Ronald Völker 19/ 313.98 16.53 15.98 (10)
4 3 Steen Graversen 19/ 314.83 16.57 15.90 (10)
5 9 Marc Rheinard 19/ 315.92 16.63 15.88 (12)
6 8 Juho Levanen 18/ 305.92 17.00 16.09 (3)
7 1 Teemu Leino 17/ 289.25 17.01 15.81 (12)
8 7 Martin Hudy 17/ 305.96 18.00 16.85 (7)
9 4 Jilles Groskamp 9/ 227.55 25.28 15.96 (9)
10 5 Andy Moore 4/ 90.95 22.74 16.42 (2)

Samlet resultat efter 3 finaler
1 2 Viktor Wilck 20 [ 9 10 10 - ] 16.33 0.00 (0)
2 1 Teemu Leino 17 [ 10 7 4 - ] 16.46 0.00 (0)
3 3 Steen Graversen 16 [ 4 9 7 - ] 16.57 0.00 (0)
4 10 Ronald Völker 16 [ 8 1 8 - ] 16.54 0.00 (0)
5 6 Alexander Hagberg 15 [ 6 3 9 - ] 16.68 0.00 (0)
6 9 Marc Rheinard 14 [ 5 8 6 - ] 16.63 0.00 (0)
7 8 Juho Levanen 13 [ 7 6 5 - ] 16.65 0.00 (0)
8 4 Jilles Groskamp 7 [ 1 5 2 - ] 25.28 0.00 (0)
9 7 Martin Hudy 7 [ 2 4 3 - ] 18.00 0.00 (0)
10 5 Andy Moore 5 [ 3 2 1 - ] 17.17 0.00 (0)

Endnu et DHI Cup er overstået og de mange rosende ord og tilkendegivelser fra de tilrejsende deltagere overskygger klart de enkelte minusser som der har været til stævnet.
Det har også været nyt for den arrangerende klub at skulle finde sig tilrette i nogle helt nye faciliteter som man kun kender fra enkelt besøg og et par møder med Sports Arenaens daglige ledelse.
Klubben har løbende igennem weekenden taget notits af de forslag til forbedringer der har været nævnt fra deltagere og gæster og de vil blive taget med i planlægning af DHI-Cup 2009.
Kim Bendiksen og Odense RC Minirace vil hermed takke alle dem som har deltaget i løbet, vores sponsorere og publikum som har været med at skabe den gode stemning hele weekenden.


Final results are now online with complete laptimes Click here to read!
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator