Home to www.racegallery.dk
DRCMU 6. afd. Ejstrupholm
Midtjysk RC Arena afholdte 6. afdeling af DRCMU Off-Road mesterskab, desværre var tilslutningen denne gang ikke så stor som til deres forårsløb. Dette betød dog ikke at konkurrencen var blevet mindre, i alle klasser var der gode kampe om de efter tragtet pladser i A-finalen.

Nyt fra pitten
Falck-Racing uddelte postkost som kunne anvendes til at notere tidspunkterne hvor man skal kører, som Kim Falck udtalte; "Alle står og skriver på små lapper og posetoppe fra reservedele, derfor har jeg besluttet at fremstille disse kort som en hjælp til alle RC kørere" - og mange var glade for dette nye initiativ og et par stykker kaldte dem i munter tone for bryllupskort.

Stock
Igen var det Jesper Rasmussen som satte tempoet og satte dagens hurtigste tid i første runde, selvom banen var en smule fugtigt og formåede han som den eneste at kører 13 omgange i runde 1, ikke overraskende blev Martin Kristensen nr. 2 og Sebastian Sørensen nr. 3
I anden runde fortsatte Jesper hvor han slap i sidste runde og kørte igen som eneste 13 omgange og Martin Kristensen sluttede toer foran Monique som besatte tredjepladsen i denne runde.
I tredje runde kørte lokale Sebastian Sørensen sit bedste resultat og kørte 12 omgange, var dog stadig efter Jesper og Martin.

Kvalifikationsresultat
1. Jesper Rasmussen
2. Martin Kristensen
3. Sebastian Sørensen
4. Monique Williams
5. Torben Pedersen

Jesper beviste igen i finalerne at han var hurtigst i klassen og vandt første finale foran Martin Kristensen som fulgte godt med Jesper i løbets første minutter, Jesper kørte sikkert og lavede ikke nogen fejl og fik lidt luft ned til Martin som lavede et par små fejl. Sebastian sluttede som nr. 3.
I anden finale var Sebastian Sørensen særdeles godt kørende og pressede på for at komme forbi Jesper, desværre poppede en camberlink af på Sebastians bil og selvom om linket blev sat på plads igen, var Martin smuttet forbi og kunne besætte anden pladsen efter Jesper som kunne kåres som dagens vinder. Sebastian kunne liste en tredjeplads
I tredje finale stillede Jesper op med en Tamiya Frog, første gang sådan en bilen så dagen lys var tilbage i 1984 og var dengang en lækker sag, bilen som Jesper kørte med var en af de nye genudgivelser Tamiya har lanceret i den senere tid.
Starten gik og Jesper formåede at holde føringen igennem første sving, men allerede ved udgangen af svinget var Martin og Sebastian på hver sin siden af den "gamle dame" . Sebastian overtog første pladsen og kørte et flot løb og kunne vinde tredje finale foran Martin Kristensen og Monique Williams.

Samlet resultat
1. Jesper Rasmussen - Kyosho
2. Martin Kristensen - BJ4
3. Sebastian Sørensen - Tamiya
4. Monique Williams - BJ4
5. Torben Poulsen - B4

Stillingen i DRCMU mesterskabet kan ses på www.drcmu.net


2WD
Ikke uventet startede Lars Alex dagen med at sætte hurtigste tid og med Lars Kristensen som toer og var efterfulgt af Christer Rasmussen og Rene Jespersen. At konkurrencen i 2WD er intens blev bevist i anden kvalifikationsrunde hvor Christer Rasmussen vandt runden efterfulgt af Thomas Mikkelsen, Rene Jespersen og Lars Alex.
I tredje runde sikrede Lars Alex sig Pole med kun 0,48 sek. forskel til Christer Rasmussen og Palle Hornum sluttede runden som nr. 3.

Kvalifikationsresultat (A-finalen)
1. Lars Alex
2. Christer Rasmussen
3. Thomas Mikkelsen
4. Rene Jespersen
5. Palle Hornum
6. Lars Kristensen
7. Peter Stein
8. John Madsen

I første A-finale var spændende ræs lige fra starten hvor Christer lavede en god start og overhalede Lars Alex som pressede Christer alt hvad han havde lært, men Christer lukkede de døre han kunne, men midtvejs i finalen lavede Christer en kørerfejl og han måtte se slået af Lars Alex, Thomas Mikkelsen sluttede på tredje pladsen efterfulgt af Rene Jespersen
I anden finale kommer alle godt af sted, Christer ligger næsten helt oppe under vingen på Lars Alex´ bil og kan smutte indenom da Lars kommer for langt ud i svinget efter triple-hop sektionen i det efterfølgende 180 graders sving rammer Lars Alex Christers bil og begge to bliver bremset af det lille sammenstød og det udnytter Thomas Mikkelsen og overtager føringen og herefter er der meget tæt kamp imellem Lars A. og Christer og Thomas kan stille og roligt trække fra og afstanden ned til forfølgerne bliver forøget. Thomas vinder anden finale foran Lars Alex og Christer.
Intet er afgjort til sidste finale, Christer er dog sat lidt uden chance for at vinde løbet, Lars Alex lavede en god start og kunne holde føringen fra start til mål og Thomas Mikkelsen kørte over målstregen som nr. 2 og Rene Jespersen blev nr. 3, Christer sluttede som nr. 6 i tredje runde.

Samlet resultat
1. Lars Alex - B4
2. Thomas Mikkelsen - B4
3. Christer Rasmussen - B4
4. Rene Jespersen - B4
5. Peter Stein - B4
6. Lars Kristensen - B4
7. Palle Hornum - B4
8. John Madsen - B4

Freddy Nielsen vandt 2WD B-finalen



4WD
Kim Nielsen havde ikke mulighed for at stille op til løbet i Ejstrupholm og Ulrich Rasmussen havde takket ja til at prøve hans Losi XX4we til løbet. For Ulrichs vedkommende blev det ikke den ønskede succes da han udgik i første runde og kom slet ikke til start i anden runde på grund af problemer med styretøjet. Jan Larsen havde derimod foden sat på speederen fra dagens begyndelse og satte hurtigste tider i første og anden runde og kunne sætte sin bil på pole, Jørn Henrik og Christian Williams blev henholdsvis nr. 2 og 3 i første kval runde. I anden runde blev Palle Hornum nr. 2 og Christian Williams satte tredje hurtigste tid på hjemmebanen, anden runde blev af afsluttet med en diskkvalifikation til Freddy Nielsen på grund af for lav vægt på bilen, dette fik indflydelse på kvalifikation til A-finalen, mere om det senere. For Ulrich´ vedkommende var det knald eller fald, kravet var hurtigst i runden og Hugo Hansen ikke kørte en placering hjem i runden bedre end nr. 7. Og midtvejs i heatet så det ikke for lyst ud for Ulrich som ellers kørte hurtige og stabile tider imens han kørte sig op igennem feltet, men Jan Larsen havde bidt sig godt fast i føringen, men da han mister forhjulstrækket på hans bil rykker Ulrich op i front og vinder runden foran Christian Williams og Jan Larsen.
Freddy Nielsen diskvalifikation gør at Ulrich opnår 11 point i runde 2 og med et 1 point i runde 3 og med de 12 point tilsammen er det lige nok til at syvende plads i A-finalen.

Kvalifikations resultat (A-finalen)
1. Jan Larsen
2. Christian Wiliiams
3. Palle Hornum
4. Jørn Henrik Sørensen
5. Konrad Berger
6. Allan Nymark
7. Ulrich Rasmussen
8. Hugo Hansen

Jan Larsen kunne ubesværet kører sejren hjem i første finale som den eneste nåede han de 15 omgange og Palle Hornum kom ind på andenpladsen efter fulgt af Ulrich som havde kørt sig op igennem feltet og lokale Jørn Henrik Sørensen sluttede på fjerde pladsen.
Anden finale blev også vundet af Jan Larsen og Ulrich fik igen kørt sig op og sluttede som nr. 2 efterfulgt af Palle Hornum og Christian Williams.
Igen - igen og !! Det var Jan Larsens dag og tredje finale blev også vundet af Jan og Palle og Ulrich sluttede som nr. 2 og 3 og kørte over målet stregen næsten samtidigt og Jørn Henrik sluttede som nr. 4 i denne finale.

Samlet resultat
1. Jan Larsen - BJ4
2. Palle Hornum - Yokomo
3. Ulrich Rasmussen - Losi XX4
4. Jørn Henrik Sørensen - Tamiya
5. Christian Williams - BJ4
6. Konrad Berger - BJ4
7. Allan Nymark - HB D4
8. Hugo Hansen - Yokomo

Mads Thuesen vandt 4WD B-finalen

Næste løb er afslutningsløbet i Odense den 13-14 September, vinderne kåres i de tre klasser.
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator