Home to www.racegallery.dk
DRCMU 5. afd 08/08 2009 - Ti-Mo Tinglev
Efter en velfortjent sommerpause var off-road kørerne igen samlet og denne gang lagde Ti-Mo i Tinglev bane til. Man kan godt drage paralleller til Formel 1 grand prixet i Ungarn og banen i Tinglev, de bliver sjældent brugt, banen er smal og meget støvet når man starter med at kører på den.
Banen er meget ufordrende med dens mange ujævnheder, hvilket kræver et godt set up af bilen.

Stock
Her var der gæstebesøg af Nicolai Sørensen som ville prøve at stille op i off-road for første gang, dem som ikke kender Nicolai, kan vi oplyse at han deltager i SuperStock touring car og er i den sidste indendørs sæson begyndt at blande sig i toppen af det stærke felt og ingen tvivl om at Nicolai vil komme tættere på toppen i den kommende sæson.
Nicolai havde lånt Torben Nielsens HB til løbet og fik den først udleveret lørdag morgen og skulle derefter i gang med at installere anlægget i bilen, han nåede et par træningsrunder inden kvalifikationen.

I kvalifikationen lagde Nicolai ud med at sætte hurtigste tid i første runde efterfulgt af Martin Kristensen som fører mesterskabet og Torben B. Andersen. I anden kval runde var Martin hurtigst med Sebastian Sørensen på anden pladsen og Nicolai lavede et par fejl og sluttede som treer.
Nicolai svarede igen i tredje runde og kørte dagens hurtigste tid i Stock med 13 omgange i tiden 5.02.47, Martin blev henvist til anden pladsen og Sebastian Sørensen og Per Eriksen sluttede denne runde henholdsvis tredje og fjerde pladsen.

Startopstilling til A-finalen

1. Nicolai Sørensen
2. Martin Kristensen
3. Sebastian Sørensen
4. Torben B. Andersen
5. Per Eriksen
6. Poul Damgaard
7. Jesper M. Sørensen
8. Daniel Andersen

Et ordsprog siger følgende "Det er først slut når den fede dame har sunget." og det måtte Nicolai Sørensen sande, efter super kørsel i kvalifikationen blev det ren nedtur i finalerne, hvor han udgik i alle tre finaler og sluttede på en ottende plads.
Nicolai førte ellers første finale, men måtte stoppe i den sidste minut og overlade føringen til Martin Kristensen og Sebastian Sørensen sluttede på anden pladsen efterfulgt af Poul Damgaard og Jesper M. Sørensen.
Anden finale blev noget overraskende, da Nicolai som den første måtte udgå og kort tid efter Martin Kristensen. Det udnyttede Sebastian Sørensen til fulde og vandt denne runde, så nu var Sebastian den eneste reelle konkurrent i tredje finale. Per Eriksen sluttede på anden pladsen og med flot kørsel af Daniel Andersen sluttede han på tredje pladsen.
Nicolai stiller ikke op i tredje finale og det åbner for åben kamp imellem Sebastian og Martin, men Sebastian måtte sande at Martin er lige en tand hurtigere og vinder tredje finale i sikker stil og Jesper M. Sørensen kører en forrygende tredje finale slutter på anden pladsen og Sebastian slutter som nr. 3.

Samlet resultat.
1. Martin Kristensen - Jconcept BJ4
2. Sebastian Sørensen - Tamiya X501
3. Jesper M. Sørensen - Ansmann Pro-X
4. Per Eriksen - Associated B4
5. Poul Damgaard - Cat SX
6. Daniel Andersen - Associated B4
7. Torben B. Andersen - Associated B4
8. Nicolai Sørensen - HB D4

B-finalen I Stock blev vundet af Peter Nielsen

2WD
Deltager antallet i 2WD er meget svingende i år, til løbet i Tinglev var der tilmeldt så mange at der også kunne blive til en B-finale.
I første runde af kvalifikation var de lokale kører Rasmus Callesen og Mike Hansen stået tidligt op og kørte nogle hurtigste tider, sidstnævnte havde vist slet ikke været i seng imellem fredag og lørdag og havde holdt sig vågen på en flaske Morgan.
Casper Rasmussen, endnu en lokal mand "trak bukserne" ned på Christer og Lars Kristensen som begge ikke var helt tilfredse med placering. De tre lokale kørte alle 14 omgange, og bedst af resten blev Rene Jespersen.
Rasmus var hurtigst i anden runde tæt forfulgt af Mike Hansen og Casper Rasmussen, igen var Rene den hurtigste på 13 omgange.
Mike Hansen formåede som den eneste at nå 14 omgange i tredje runde efterfulgt af Casper Rasmussen, Rene Jespersen og Christer Rasmussen.

Brian Lage var lige uden for A-finalen og skulle starte som nr. i B-finalen

Startopstillingen til A-finalen kom til at se således ud.

1. Mike Hansen
2. Rasmus Callesen
3. Casper Rasmussen
4. Rene Jespersen
5. Christer Rasmussen
6. Lars Kristensen
7. Peter Stein
8. Bo Dissing

B-finalen var Brian Lage som var i en klasse for sig og trak hurtigt fra resten af deltagerne, bagerste havde Jesper Jakobsen og Tobias Hansen deres egen dyst om ikke at blive sidst. Brian vandt alle tre finaler og Jesper Jakobsen prøvede ihærdigt at score "Stunt pokalen" og da han kørte ud over stejlkurven og ramte gadeskiltet i nedlandingen, desværre gik pokalen til anden side denne gang.

Om det var trætheden der kom snigende kan man kun spå om, men Mike Hansen kunne ikke holde presset fra klubkollegaen Rasmus Callesen som vandt første finale i sikker stil foran Mike Hansen og Casper Rasmussen, et rent lokal opgør i denne finale -For Lars Kristensen, Rene Jespersen og Christer Rasmussen virkede det hele bare lidt håbløst, de kunne bare ikke kunne følge de lokale helte i denne finale.
Anden finale blev også overraskende med Casper Rasmussen som vinder foran Rene og Christer, Rasmus sluttede på en beskeden syvende plads.
Men fire kører med vinder chance, var der lagt op til en rigtigt gyser i tredje finale. Mike kom godt af sted, men allerede på anden omgang kom han i problemer og måtte udgå og overlod føringen til Rasmus Callesen som lavede fejl og derved smuttede Casper og Rene Jespersen forbi. Rasmus lavede flere fejl imens farmand Bjarne råbte et eller andet på sønderjysk som kun lokalbefolkningen kunne forstå og tog sig til hovedet over sønnens kørsel. Imens kæmpede Casper og Rene om første pladsen og en mindre fejl fra Caspers side gjorde at Rene kunne smutte forbi og holdt føringen over målstregen og Casper Rasmussen sluttede som toer foran Lars Kristensen og Christer Rasmussen.

Efter tre spændende finaler og med flere kører med pointlighed skulle der sammenlignes tider og resultatet blev som følgende:
1. Rene Jespersen - Associated B4
2. Casper Rasmussen - Associated B4
3. Mike Hansen - Associated B4
4. Christer Rasmussen - Associated B4
5. Lars Kristensen - Xfactory X6
6. Rasmus Callesen - Associated B4
7. Peter Stein - Associated B4
8. Bo Dissing - Associated B4

4WD
I løbet af sommerferien var der blev skiftet bil hos et par af kørerne, Jan Larsen har skiftet til en Losi XX4we og Konrad Berger har skiftet Yokomoen ud med en Schumacher CAT, bortset fra det var der ikke meget nyt at spotte i pitten.
I kvalifikation var der tæt i toppen, Jonas Kærup var dog den første på 15 omgange og efterfulgt af Thomas Mikkelsen, Christer Rasmussen og Lars Alex.
I anden runde var Jonas igen på 15 omgange og Kim Nielsen var 2 sekunder fra 15 omgange og blev toer i runden efterfulgt af Thomas, Lars Alex og Ulrich Rasmussen
I tredje runde kørte både Lars Alex og Jonas 15 omgange og igen var Jonas hurtigst, tredje hurtigste tid blev sat af Thomas Mikkelsen og var efterfulgt af Kim Nielsen.

Startopstilling til A-finalen blev således

1. Jonas Kærup
2. Thomas Mikkelsen
3. Lars Alex
4. Kim Nielsen
5. Christer Rasmussen
6. Ulrich Rasmussen
7. Tommy Jensen
8. Jan Larsen

B-finalen blev en spændende dyst imellem Jesper Jakobsen, Jesper Rasmussen. Ingen tvivl om at Jesper Rasmussen har frækheden når der skal køres finaler og kunne bedst finde pladsen til overhalinger og vandt første finale. Igen i anden finale var Jesper Rasmussen i front, men måtte udgå med en defekt og overlod føringen til Jesper Jakobsen.
I tredje finale var det igen Jesper Rasmussen som var i front, men Konrad Berger havde fået godt gang i hans nyindkøbte Schumacher og sprang over Jesper på dobbelt hoppet og overtog føringen og vandt sidste runde. Resultatet blev at Jesper Jakobsen vandt B-finalen foran Jesper Rasmussen.

A-finalen blev mindst lige så spændende hvor Jonas laver en fejl og Thomas Mikkelsen overtager føringen i længere tid, men Jonas kæmpede med alt hvad han kunne og fik generobret føringen som han holdt i mål efterfulgt af Thomas Mikkelsen, Christer Rasmussen og Ulrich Rasmussen
I anden runde overlod Jonas ikke noget til konkurrenterne holdt sig i spidsen fra start til slut, Thomas Mikkelsen havde ikke nogen god finale og endte på femte pladsen, Lars Alex sluttede på anden pladsen og Ulrich Rasmussen var godt kørende i finalerne og kunne kører sig op fra sin sjette startplacering til tredje pladsen.
Til tredje finale var vinder fundet med to sejre til Jonas, men der var stadig kamp om de øvrige placeringer, alle kom godt fra start og lå som perler på en snor. Hurtigt faldt Thomas Mikkelsen og Kim Nielsen fra og det blev udnyttet af Lars Alex og Ulrich som rykkede et par placeringer frem, lidt senere lavede Christer og Lars Alex fejl og der var Ulrich kommet helt op til dem og overtog anden pladsen, Jan Larsen var på et tidspunkt oppe og presse Ulrich som holdt alle døre lukket og Jan lavede et ihærdigt forsøg på overhaling over dobbelthoppet men trillede rundt i stedet. Finalen sluttede med Jonas som vinder efterfulgt af Ulrich Rasmussen, Lars Alex og Jan Larsen

4WD A-finale resultat

1. Jonas Kærup - Tamiya X511
2. Lars Alex - Yokomo B-Max
3. Ulrich Rasmussen - Schumacher CAT SX
4. Thomas Mikkelsen - Yokomo
5. Christer Rasmussen - Associated B44
6. Kim Nielsen - Losi XX4we
7. Jan Larsen - Losi XX4we
8. Tommy Jensen - Yokomo

Endnu en gang et vellykket løb på den tekniske bane i grænselandet, afslutningen på dagen var truet af regn og torden, men heldigvis holdt både regn og torden sig fra Tinglev og løbet kunne gennemføres efter tidsplanen og i tørvejr.

Stillingen i mesterskabet kan ses på www.drcmu.net
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator