Home to www.racegallery.dk
DRCMU Afslutningsløb - MRCA Ejstrupholm 5-6/9 2009
Den første weekend i September skulle DRCMU mesterskab i 1/10 off-road afgøres, Midtjysk RC Arena var vært for årets afslutningsløb og havde lagt mange kræfter i at få et flot arrangement på benene.
Mange valgte at bruge fredagen til træning, men det blev lidt forhindret af regn og byger, da Racegallery teamet ankom ved 18.30 tiden blev vi mødt af et par pigerne som traskede rundt i de store vandpytter på banen og det regnede så meget at vi valgt at stille vores ting i pitten og gøre klar til lørdagens træning og kvalifikation, desværre havde DMI ikke lovet særligt godt vejr for lørdag, men dybe vandpytter vil vi altså ikke kører i.

Lørdagen startede nogenlunde tørt og nogle morgenfriske klubmedlemmer havde fjernet vandet fra banen så den var hurtig klar, der var fornuftigt greb i banen og den begyndte så småt at tørre op og flere vekslede imellem Ballistic og Schumacher dæk, der var også enkelte som prøvede Holeshots og Jconcept dæk og banen ændre sig meget i de sidste minutter, det så længe ud til at kvalifikationen ville starte på en delvis tør bane - men, sådan skulle det ikke være en stille regn startede til kvalifikationen og regndækkene skulle findes frem igen og banen var glat i første runde, i anden runde og tredje runde var det om end endnu mere glat og det skyldes banens udtjente tæpper på langsiden og at første sving efter langsiden som brun sæbe p.g.a. alger på tæpperne.
I fjerde og femte runde var banen begyndt at tørre op igen og igen startede dækstrategien at spille ind og man valgte at montere hjul i sidste øjeblik eller få dem skiftet på banen efter et par runder inden starten.





Stock
En veloplagt Sebastian Sørensen på hjemmebane viste sig at være en "giftig" cocktail i Stock klassen og om det var vådt eller tørt kørte den unge Sebastian fra alle konkurrenter, Martin Kristensen vandt kun anden runde ellers tog Sebastian sig af sejren i hver runde og sikrede sig en solid Pole foran Martin Kristensen og Per Eriksen. Jesper Bo Nielsen var også godt kørende på den våde og svære midtjyske bane og kvalificeret sig nr. 6 lige efter Jesper Sørensen og Torben B. Andersen. Der blev også plads til et par nye ansigter i A-finale hvor Leif Callesen kvalificeret sig som nr. syv og Mikael Skytt tog sig af den ottende og sidste plads. Callesen

Kvalifikations resultat
1. Sebastian Sørensen
2. Martin Kristensen
3. Per Eriksen
4. Jesper Sørensen
5. Torben B. Andersen
6. Jesper Bo. Nielsen
7. Leif Callesen
8. Mickael Skytt

2WD
Rene Jespersen må siges at det har været hans år i år, og kunne endnu én gang tage Pole ved at de tre første runder og for at konkurrenterne skulle have en chance sluttede Rene på syvende pladsen i runde fire og fem.
Christer Rasmussen snuppede sejren i fjerde runde og Mike Hansen vandt femte og sidste runde. Men de havde lige overset Lars Kristensen som ved stabil og sikker kørsel sluttede kvalifikationen på anden pladsen.

Kvalifikations resultat
1. Rene Jespersen
2. Lars Kristensen
3. Christer Rasmussen
4. Mike Hansen
5. Bo Dissing
6. Casper Rasmussen
7. Rasmus Callesen
8. Niels Laursen



4WD
Selvom Jonas Kærup aldrig havde kørt på MRCA banen, holdte det ham ikke tilbage for vinde tre ud af fem runder, Kim Nielsen vandt tredje runde og to anden pladser og var derved sikker på anden pladsen på start gridden.
Christer vandt femte og sidste runde hvor Jonas valgt ikke at stille op og lokale Torben havde også en god anden runde.
Kvalifikationen bød også på et par overraskelser, Nicolai Sørensen kunne i sit tredje off-road kører sig direkte i A-finale og bag ved sig selskab af Jesper "Luxx" Jacobsen og Allan Thyme som var rigitgt godt kørende på den våde bane.

Som altid var der tæt kamp om vi der skulle med i A-finale og ikke med, og det var lokale Kurt Kristiansen som skulle starte som nr. 1 i B-finalen efterfulgt af Jesper Rasmussen som kørte i ordet forstand med en brækket arm, Jesper havde op til løbet brækket højre arm i en ulykke på sin mountainbike.

Kvalifikations resultat 4WD
1. Jonas Kærup
2. Kim Nielsen
3. Christer Rasmussen
4. Torben Nielsen
5. Ulrich Rasmussen
6. Nicolai Sørensen
7. Jesper Jacobsen
8. Allan Thyme

Komplet resultat liste kvalifikation


Lørdag aftenen var der fællesspisning med grill menu i det opstillet partytelt og det var en hyggelig aften med god mad og kolde cola´er, senere på aftenen rykkede en del ind i pitområdet og her forsatte de hyggelige stunder langt ud på de små timer og for nogle var cola´erne nok erstattet af noget lidt stærkere.
Der blev også sendt et hold af sted for at tjekke nattelivet ud i Århus, mere om resultater af denne tur senere i reportagen.

Søndag startede med lidt fri træning og en runde finaletræning og derefter tre finalerunder, den fri træning og finaletræningen blev kørt i tørvejr, men så kom den ene millimeter regn som havde DMI været så optimistiske at opgive på deres vejrmelding, men virkeligheden var en anden, den ene millimeter var nok gange en 8-10 stykker!! Og regnen piskede ned i flere af finalerne.

Stock
Sebastian lagde ud i samme tempo som i kvalifikationen og vandt første finale foran Per Eriksen og Jesper Bo Nielsen, skuffende sluttede Martin K. på fjerde pladsen.

Martin rettede op det skuffende resultat i første finale, lidt hjulpet af at Sebastian måtte udgå, Jesper Sørensen kørte sig op anden pladsen efterfulgt af Leif Callesen, til tredje finale var bolsjerne blandet godt.
Igen holdt Sebastian hovedet koldt og kunne krydse målstregen først og kunne lade hylde som vinder af finalen imens den stolte fader Jørn Henrik Sørensen så til. Martin Kristensen blev toer og det blev også hans samlet placering i dette løb.
Jesper Sørensen kørte igen stabilt og sikre sig den samlet tredjeplads.

B-finalen blev vundet af Daniel Andersen som hårdt presset af Peter "Slowhand" Nielsen som fik dette tilnavn p.g.a. hans meget påpasselige kørsel i finalerne, ingen tvivl om disse to knægte vil udvikle sig meget i næste sæson.
Martin Kristensen meddelte efter finalen at han vil skifte til 2WD klassen til næste sæson og vi må ønske at den tilgang af nye unge kører i Stock klassen vil fortsætte i 2010 for klassen har ikke i flere år oplevet så stor tilgang som i år og med så unge kører.

Samlet resultat Stock
1. Sebastian Sørensen - Tamiya X501
2. Martin Kristensen - Jconcepts BJ4
3. Jesper Sørensen - Ansmann ProX
4. Per Eriksen - Associated B4
5. Leif Callesen - Associated B4
6. Jesper Bo. Nielsen - Losi XXX
7. Torben B. Andersen - Associated B4
8. Mikael Skytt - Kyosho RB5

Mesterskabs resultat Stock
1. Martin Kristensen 207p
2. Sebastian Sørensen 202p
3. Per Eriksen 194p
4. Jesper Sørensen 193p
5. Peter Nielsen 168p

2WD
Rene Jespersen fortsatte de gode takter fra lørdagens kvalifikation og vandt første og anden finale på trods af en tjek nattelivet ud tur til Århus, dette kunne man ikke sige om Casper Rasmussen som virkelig var helt ude i hegnet og havde knap nok sovet og så virkelig brugt ud og dette fik og så indflydelse på hans resultat og sluttede på en samlet sjette plads i finalen og med bedste resultat som nr. fire i anden runde, derved var Casper ude af kampen om en top 3 placering.
Lars Kristensen kørte et stabil løb og kørte en tredje plads hjem i første finale og en sejr i tredje finale og det rakte til en samlet anden plads, Mike Hansen kørte om end mere stabilt og blev nr. to i alle finaler og blev samlet nr. tre.
Det var tæt kamp i toppen af pointskalaen om det samlet mesterskab, Christer Rasmussen kørte en samlet fjerde plads hjem og det var lige nok til at slå Rene med et point -et sølle point som Rene udtalte efter finalen.

Samlet resultat 2WD
1. Rene Jespersen - Associated B4
2. Lars Kristensen - Xfactory X6
3. Mike Hansen - Associated B4
4. Christer Rasmussen - Associated B4
5. Bo Dissing - Associated B4
6. Casper Rasmussen - Associated B4
7. Rasmus Callesen - Associated B4
8. Niels Laursen - Associated B4

Mesterskabs resultat 2WD
1. Christer Rasmussen 204p
2. Rene Jespersen 203p
3. Lars Kristensen 197p
4. Casper Rasmussen 193p
5. Mike Hansen 193p

4WD
Som ventet vandt Jonas Kærup løbet og Jonas sejrede i de to første finaler selv om Christer og Kim Nielsen lagde hårdt pres på i perioder, i tredje finale lykkes det Kim at smutte uden om Jonas og Kim var ganske godt kørende på den ekstreme glatte bane og vandt tredje og sidste finale.
Christer kørte to tredje pladser og en anden plads hjem og sluttede samlet på en samlet tredje plads.

I B-finalen var tæt kamp i mellem lokale Kurt Kristiansen og Jesper Rasmussen, Jesper førte første finale og over sidste hop landede bilen hårdt på venstre forhjul og styrearmen faldt af, Jesper kæmpede med at få bilen over målstregen, men Kurt nåede at smutte indenom. Anden finale blev vundet af Jesper og tredje finale af Freddy Nielsen.

Samlet vinder i B-finalen blev Kurt Kristiansen.

C-finalen blev igen vundet af Hugo Hansen.

Samlet resultat 4WD
1. Jonas Kærup - Tamiya X511
2. Kim Nielsen - Losi XX4we
3. Christer Rasmussen - Associated B44
4. Torben Nielsen - Jconcepts BJ4
5. Ulrich Rasmussen - Schumacher CAT SX
6. Jesper Jakobsen - Tamiya X511
7. Allan Thyme - Losi XX4
8. Nicolai Sørensen - Yokomo

Mesterskabs resultat 4WD
1. Jonas Kærup 210p
2. Christer Rasmussen 196p
3. Kim Nielsen 195p
4. Lars Alex Jensen 193p
5. Ulrich Rasmussen 191p



Komplet resultatliste efter tre finaler


Samlet stilling DRCMU mesterskab


Endnu en vellykket og spændende sæson er afsluttet og vindere er kåret, sæsonen har budt på en ny klub/bane og der var været en god tilgang i Stock klassen, hvilket er rigtigt positivt for sporten.
Eneste bekymring jeg har, er 2WD klassens fremtid, men det vekslende deltagerantal der har været i år ser det ikke lovende ud, men omvendt for år tilbage var der på et tidspunkt også kun lige deltagere til en A-finale i 4WD og i dag er der ofte en C-finale så tingende ændre sig med tiden og nye trends finder vej, så det kan være det bliver moderne igen at kører 2WD - om end ikke andet når man finder ud af det koster noget mindre at holde en 2WD´er kørende i forhold til en 4WD´er.

Nu vil Racegallery.dk holde en velfortjent pause og vi vil dukke op i vinterens løb.

Og tillykke til vinderne i de forskellige klasser.
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator