Home to www.racegallery.dk
European Championship Warm Up - Traiskirschen Austria
Warm Up for Europamesterskabet i 1/10 Off-Road blev afholdt i dagene 14-16 Maj i Traiskirchen som ligger cirka 30 kilometer fra Wien i Østrig.
Vi ankom til banen torsdag eftermiddag, inden da havde vi tjekket ind på OEKOTEL hotellet som kun ligger 600 meter fra banen, 22euro pr. person på en tremands værelse er vist ikke i overkanten. Vi trillede ned til banen efter vi havde sat vores tasker af på hotellet. Vi var de første som ankom til banen, der gik en ung dame rundt og gjorde computeren og andet isenkram klar ellers var det mennesketomt.. Vi fandt pitten som lå halvvejs imellem banen og vores hotel, måske lidt overdrevet, men der var et stykke vej. Lidt ærgerligt man ikke kunne følge med i løbet imens man var i pitområdet.
Efter et par timer dukkede flere klubmedlemmer op og deltagere fra nær og fjern og manden de fleste havde ventet på, nemlig ham der havde vores kontrol dæk med, så vi kunne begynde at lime nogen dæk.
Desværre dukkede et regnvejr også op, heldigvis var det en stille regnbyge, men det varede hele aftenen og da jeg hentede Christer i lufthavnen kl. 22.00 var det endnu ikke stoppet.
Banen er bygget på areal som ikke er særligt dybt, men til gengæld var arealet temmelig langt. Og man havde formået at meget ud af arealet og havde lavet en bane som ikke så alt for vanskelig ud. Underlaget var ler med grønne tæpper på langsiden, hop og i svingene.
Kontroldækket var Pro-Line Bow-Tie i 2WD og HoleShot2.0 i 4WD på de trækkene hjul, Bow-tie er normalt udgået fra Pro-line men da bl.a. Østrig har det som deres kontroldæk kan de godt bestille dækkene hos fabrikken i et større kvantum. Vi havde bestilt dæk i forvejen så vi var sikret dæk til både træning og kvalifikation og den lokale RC butik havde også et stort parti med så alle kunne få fingre i de dæk der skulle bruges.

Fredag
Fredag var der programsat 6 runder træning fra kl. 9.30, men grundet regnen eller om klubben bare ikke var klar gjorde man aflyste den første gennemkørsel. Christer var første dansker på banen i heat 2, derefter Jesper i heat 4 og Ulrich i heat 5. Klubbens medlemmer havde drysset noget fint træflis på banen for at suge de sidste vandpytter, bilerne i de første par heat lignende at de var blevet rullet i tjære og fjer!! Christers B4 så ud til at have det godt start set up på den meget glatte og fedtet bane, hvorimod Jesper og Ulrich havde lidt problemer med at finde nok greb på bagenden med deres nye Schumacher Cougar. Med et par gode råd fra Schumacher teamet blev givet til os og vi måtte skynde os tilbage i pitten for at lave de ændringer vi kunne nå, da vi allerede skulle på banen igen 56 minutter efter vi startede første runde.. så træningen var en stressende omgang, heldigvis holdt det tørvejr hele dagen og bilerne blev mindre beskidte som dagen skred frem.
Efter 5 runder træning blev reseedet og derefter skulle der køres 3 runder kvalifikation.

Lørdag
Lørdagen startede med den sidste runde kvalifikation og 3 runder af A-finalen og 1 runde finaler for delfinalerne.
For dansker så placeringer således ud af de 69 startende deltagere.
Jesper nr. 59 (F-finale)
Ulrich nr. 41 (E-finale)
Christer nr. 27 (C-finale)
Jesper kæmpede alt hvad han kunne I sin finale, men hver gang han forsøgte et angreb eller overhaling var han uheldig og tabte tid og placeringer og sluttede på den 9.plads han startede fra.

Ulrich dumpede fra D-finalen til start nr. 1 i E-finalen, så når det nu ikke kunne blive anderledes så skulle det også køres en sejr hjem og Ulrich førte finalen fra start til mål og nåede 11 omg/26 sek. og med den tid havde det rakt til en fjerde plads i B-finalen.
Christer startede godt ud i hans C-finale, men kom i slagsmål cirka halvvejs i finalen og på et tidspunkt kom hans bil helt uden for sporet og skulle hentes uden for banen og var sat langt tilbage, men fik kæmpet sig op igen på 7.pladsen.


Alle resultater findes på BBK siden


Efter præmieoverrækkelsen for 2WD klassen, startede 5 runder træning for 4WD.
Og det så ikke værst ud, Christer og Ulrichs bil så ud til at godt fart og greb, Jesper var uheldig at knække en titanium camberlink på tablehoppet på hans første omgang.
Som dagen skred frem fik vi alle prøvet banen og havde prøvet dækkene med forskelligt indlæg, men et regnvejr med kraftig blæst begyndte at nærmere sig og de sidste par heat havde meget få eller slet ingen deltagere på grund af regnen stod ned i stænger og temperaturen turen var faldet til 8-9 grader. Vi pakkede sammen og kørte mod byen til et hyggeligt pizzeria.

Søndag
Da vi vågende op Søndag morgen var det ikke just hvad vi ønskede os vi så udenfor vores vinduer, blæsten og regnen var ikke drevet over og veje og stier omkring hotellet så meget våde ud.
Efter at have skændtes lidt med nogen polske pensionister omkring morgenbuffeten fik vi kørt lidt ned i "tanken" og derefter tog vi videre ud til banen. Og det var ikke noget skønt syn, store vandpytter overalt og offcamber svinget tittede frem i en sø. Det så ikke ud til at der blev noget kørsel og EFRA håndbogen fundet frem og man besluttede at udsætte starten 2 timer og se om vejret havde udviklet sig.
De fleste var klar hvor det bar hen ad og flere kørte hjem direkte fra hotellerne og et par medlemmer fra klubben begyndte at pakke de borde sammen som var ryddet i pitten, selvom den officielle aflysning ikke var meldt ud endnu.
Vi begyndte også at pakke vores ting og et par optimistiske klubmedlemmer forsøgte at grave et huller til at lede vandet væk, men det var meget optimistisk. Så kom den endelige udmelding at 4WD klassen var aflyst, trist men det havde nok været endnu mere trist at kører under de forhold.
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator