Home to www.racegallery.dk
DRCMU afslutningsløb - Black Hill 11-12/09 2010
Black Hill var vært for årets sidste løb i DRCMU Off-Road serie og mange var på forhånd skeptiske om det ville gå godt. Klubben har tidligere vist at de godt kan afvikle løb og sørge for gode forhold, men det har bare tidligere knebent med banen beskaffenhed. Henover sommer er banen så blevet ændret totalt og 42 meter langsiden var der også blevet til hvor man måtte tage lidt af den nærliggende mark i brug.
Banen er dog stadig lidt ujævn og især ned af langsiden når man kørte væk fra kørertårnet, det gav lidt udfordringer til deltagerne og flere havde fundet frontvingerne frem

Der var planlagt 4 runder af kvalifikationen omlørdagen, man valgte at ændre tidsplanen så man kørte alle 5 runder om lørdagen, da vejrudsigten for søndag var meget usikker og der var lovet store mængder regn søndag eftermiddagen. Helt fri for regn blev det heller ikke hverken fredag eller lørdag, det havde regnet det meste af fredag formiddag og da jeg ankom til banen fredag ved 18 tiden var banen stadig fugtigt.
Det fortsatte også hele lørdag hvor et par små byger gjorde at banen aldrig blev tør, men der blev prøvet meget forskelligt af dæk, selvfølgelig dem som havde Ballistic dæk passede godt på dem, men noget overraskende var de gule Schumacher minipins heller ikke ubrugelige og der blev fundet forskellige Proline og Losi dæk frem fra de støvede kasser som sikkert har lagt gemt på lofter og udhuse i længere tid.

Stock
Det blev hurtigt klart at det var Sebastian Sørensen og Jesper M Sørensen som skulle kæmpe om Pole Position i Stock klassen, men det var noget overraskende Peter Nielsen med sin 2-hjulstrukken B4 som havde anden hurtigste tid i første runde. Sebastian vandt runderne i første anden og fjerde gennemkørsel og derved var Pole Position sikret, Jesper sluttede af med vinde femte runde.
Startopstillingen til A-finalen blev således:
1. Sebastian Sørensen
2. Jesper M. Sørensen
3. Casper Riisom Madsen
4. Peter Nielsen
5. Jesper Bo Nielsen
6. Mikkel Andreasen
7. Daniel Andersen
8. Morten Hinrichsen

2WD
Mesterskabet var næsten i hænderne på Lars Kristensen, det skulle gå rigtigt galt for Lars hvis det skulle gå til Christer. Og det så heller ud til at Christer var nogen trussel i første runde hvor han sluttede som femte bedste og Lars K. satte hurtigste tid, men derefter var det Christer der satte hurtigste tid i de sidste 4 runder og var klart i spidsen
Rene Jespersen og Lars K havde en tæt kamp om anden pladsen og de sluttede også med samme point antal men det var Lars der havde hurtigste tid og en sejr i første runde.
Startopstillingen til A-finalen i 2WD blev således:
1. Christer Rasmussen
2. Lars Kristensen
3. Rene Jespersen
4. Peter Stein
5. Lennard D. Jensen
6. Nicolai Sørensen
7. Torben Højfeldt
8. Tommy 200

Flot at Torben Højfeldt i sit comeback løb kvalificeres sig til A-finalen

4WD
Ikke ligefrem noget stort felt i 4WD, kun otte deltagere, først på sæsonen var det lige modsat der var ikke ret mange i 2WD og både en A og B finale i 4WD!
Kun 1 point skilte Kim Nielsen og Jan Larsen i mesterskabet, så der var pres på allerede i kvalifikationen, Pole pointen var meget afgørende for dem begge to og Kim lagde bedst ud med en sejr i første runde efterfulgt af Torben Nielsen og Jan var helt nede på femte pladsen, rækkefølgen var Kim, Jan og Ulrich i tredje runde og Kim manglede kun 1 sejr nu for at få den eftertragtet Pole.
I tredje runde var Jan hurtigst og Kim satte tredje hurtigst tid, intet var afgjort nu, hvis Jan vandt de sidste 2 runder var mesterskabet tættere på. Men Kim ville det anderledes, han vandt fjerde runde foran Jan og Torben. Femte runde blev vundet af Ulrich som havde en tæt kamp med Torben igennem det sidste kvalifikationsheat.

Startopstilling 4WD A-finalen
1. Kim Nielsen
2. Jan Larsen
3. Ulrich Rasmussen
4. Torben Nielsen
5. Jesper Rasmussen
6. Freddy Nielsen
7. Hugo Hansen
8. Freddy Nielsen

Stock
Finalerne i Stock blev rent opvisningsløb for Sebastian Sørensen som beviste at han er den værdige mester i Stock klassen og henviste Jesper M. Sørensen til anden pladsen i de 2 første A-finaler. Jesper fik dog sneget sin Ansmann ind foran Sebastian i den tredje og sidste runde og det var med til at sikre anden pladsen til Jesper. Jesper Bo Nielsen fik lidt oprejsning fra sin lidt skuffende placering i kvalifikation hvor sluttede som nr. 5, men fik kørt sig op på tredje pladsen i alle tre finaler og derved tredje pladsens ejermand også fundet.

Samlet resultat
1. SemastianSørensen
2. Jesper M. Sørensen
3. Jesper Bo Nielsen
4 Casper Riisom Madsen
5.Peter Nielsen
6. Mikkel Andreasen
7. Daniel Andersen
8. Morten Hinrichsen

Mesterskabresultat
1. Sebastian Sørensen 210p
2. Jesper Bo Nielsen 199p
3. Casper Riisom Madsen 194p

2WD
Mesterskabet var næsten afgjort inden finalerne var gået i gang, men alligevel var Christer tændt på en sejr i den sidste afdeling. Og det lykkes også i den første runde for Christer at vinde foran Peter Stein og Lars Kristensen. Om det var et 2 timers toiletbesøg natten til søndagdet var skyld at Christer ikke kunne holde Lars K. bag sig vides ikke med bestemthed, men Christer måtte se slået af Lars og Peter Stein.
Der var intet afgjort til sidste finale, hvor Lars, Peter og Christer reelt havde chance for at vinde løbet.
Igen gik Lars i front og henviste Christer til anden pladsen og Rene Jespersen fik lidt succes i den sidste finale med en tredjeplads og udsigten til ottende pladsen med 8.pladser i de første 2 finaler, rykkede Rene op på den samlet 6 plads.

Samlet resultat 2WD
1. Lars Kristensen
2. Christer Rasmussen
3. Peter Stein
4. Tommy 200
5. Nicolai Sørensen
6. Rene Jespersen
7. Lennard D. Jensen
8. Torben Højfeldt

Mesterskab resultat
1. Lars Kristensen 202p
2. Christer Rasmussen 196p
3. Rene Jespersen 192p

4WD
Kvalifikationen i 4WD bød ikke på de store overraskelser og med et meget tæt løb på pointtablen i mesterskabet var al fokus rettet mod Kim Nielsen og Jan Larsen og deres resultat i finalerne var afgørende for det samlet mesterskab.
Starten gik på første finale og alle kom godt afsted igennem chikanen efter et par omgange laver Jan en fejl, Kim er stadig i front med Ulrich og Torben Nielsen i hælene og har bidt sig godt fast, Torben falder lidt tilbage og nu er det kun Ulrich og Kim i front og Kim laver en fejl og Ulrich smutter forbi og der er åbnet sig et stort hul ned til Torben som også er kommet forbi Kim. I det sidste minut slækker Ulrich lidt på tempoet og laver en mindre fejl på tablehoppet og Torben henter en del på de sidste omgange og slutter på anden pladsen kun 1 sek efter Ulrich som vinder finalen, Kim slutter som treer og Jan og Jesper på efterfølgende pladser.
Til anden finale er det holdt op med at regne og det snakkes meget om dæk, de fleste fortsætter på Ballistic, men Ulrich og Jesper stiller op med helt nye Schumacher dæk - måske et vovet sats.
Starten går og en flot start igen uden slagsmål, på tredje omgang laver Kim en kostbar fejl på langsiden og ryger langt ned i feltet. Jan og Ulrich har en tæt dyst i front og Jesper Rasmussen har udnyttet Kims fejl til fulde og ligger solidt på tredjepladsen. Jan laver en fejl og så er ballet åbent for Ulrich som ligger alene i front og Jan fortsætter på anden pladsen, Jan trækker lidt ind på Ulrich hen mod slutningen og en sejr til Jan er kravet hvis han skal vinde mesterskabet. På sidste omgang er Jan meget tæt på Ulrich og Jesper er også meget tæt på Jan. Slutsignalet lyder - en intens kamp er stadig i gang på banen de tre forreste har været igennem "autobahn" stykket uden det har givet forskydninger, Ulrich tager den med ro i tætte sektion på banen og vælger også tage den med ro over tablehoppet selvom Jan er meget tæt på nu. Jan prøver at lave en overhaling i luften og har nok trykket lidt for hårdt på gassen, hans Tamiya går højt til vejrs og lander et stykke uden for banen og Ulrich smutter sikkert over målstregen og sikre sig den samlet sejr i løbet og Jespers flotte slutspurt belønnes med en anden plads i denne finale, Jan slutter som treer foran Torben og Kim.
Med førstepladsen i hus til Urich er det helt åbent omkring anden pladsen, ikke mindre end fire kører er spil, det er Jan, Kim, Torben og Jesper. Regnen har sat ind igen, dog kun lidt finregn da finalen starter og Kim er fast besluttet på at både anden pladsen og samlet sejr i mesterskabet skal køres hjem i tredje og sidste finale. Kim ligger sikkert i front, en fejl fra Ulrich sender ham ned på femte pladsen, imens har Torben og Jan lidt ping pong på stykket ved tablehoppet og ud på langsiden som gør at Kim er helt alene i front og Jan må indse at mesterskabet er på vej til Kim. Ulrich og Jesper har en tæt dyst om fjerde pladsen som Jesper holder hjem over målstregen, alle tre finaler var virkelig tæt race, det er noget tid siden at 4WD finalerne har været så tætte.

Samlet resultat 4WD
1. Ulrich Rasmussen
2. Kim Nielsen
3. Jan Larsen
4. Torben Nielsen
5. Jesper Rasmussen
6. Kurt Kristiansen
7. Freddy Nielsen
8. Hugo Hansen

Mesterskabsresultat

1. Kim Nielsen 206p
2. Jan Larsen 206p
3. Ulrich Rasmussen 197p

Mesterskabet går til Kim efter pointlighed og lige mange 1. og 2. pladser, så andenpladsen til Kim i det sidste løb blev afgørende.

Tillykke til alle vinderne og en tak til Casper Riisom og Poul Carlsen for hjælp til fotografering og udlån af billeder.

Alle resultater kan findes her

Resultatliste for DRCMU mesterskabet findes her
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
[Click to enlarge image] [Click to enlarge image]
Powered by Extreme Thumbnail Generator